5/20/11

my leggy belt





マメだけど無精者の私は、10年前に購入したベルトにしようとしていた生地をずっとお裁縫箱に閉まってた。最近また発見したので、いよいよベルトを作ろう。と。ん、あ、でも唯のベルトではなく、“太ももベルト”にしちゃおう!と。引っ張りだしてきました。
太ももベルトってわかる?
私は太ももの筋肉がないのか、太ももが太すぎるのか、はたまた足癖が悪いのかしらん。座った時に足が開いてしまうのだよね、だからもっと素敵に座りたいのと、骨盤強制の為に、太ももをくっつけたい!でもそんなベルトは売っていないので、ちくちくちく…太ももを合わせる為のベルトをマジックテープとくっつけて作りました。
それが、太ももベルト。(以前も鞄のショルダーや、紐で結んでたの。)
これがあれば、電車やカフェ、どこでもバッチリ。

でも、座るなり突然ビリビリビリってマジックテープを太ももに巻く女。
私ってもしかして結構アヤシイ???


I bought the material 10years ago. It was supposed to be for a belt. But im so lazy that I left it in my sewing box ever since! Recently I found it again. Oh! It can be a belt. not a normal belt. Its a "leggy belt"(i name it. Hmmmm in Japanese,太ももベルト)
Do you know what it is? 
I want to sit more nicely and improve my posture,so my "leggy belt" will keep my legs together!

It's something that you cannot buy in any store.
so I sewed some velcro on and now I can use it on the train and at cafes - - - etc.....

Will people think im strange?




:P



No comments:

Post a Comment